keskiviikko 22. toukokuuta 2019

Vero Moda työssäoppi vol. 2

Tällä kertaa tehtävänä oli visunäyttö ja minun piti ''skannata'' eli käydä läpi myymälätila. Olinkin maaliskuussa palannut takaisin Vero Modaan palkkatöihin joidenka ohella teen työharkkaa. Ensimmäisenä kuvasin koko liiketilan.

 Ensimmäinen A-alue toisella sisäänkäynnillä jonka teemana on sen hetkiset trendit ja ''Key Itemit'' tai ''Must have'' tuotteet. Graafisena materiaalina toimii mallinukkejen takana oleva valonäyttö jossa pyörii mainokset.

 A-alue toiselta puolelta

 Ja toiselta puolelta. Mallinukkejen päällä olevat vaatteet ovat aina niiden takana tai lähettyvillä.

 Toisen sisäänkäynnin A-alue

 Keskiseinä jossa on vaaleanpunainen teema.


 Housupöydät ja keltaisella teemalla oleva seinä sen takana

 Sinisellä teemalla oleva vaateseinä

 Kassa ja asustealue, graafisena materiaalina on kassan takana olevat näytöt.





Sain tehtäväksi tutkia myös äänimaailmaa ja muita yksityiskohtia, Hansan remontin takia myymälän sisälle kuuluu kohtuullisen kova melu mutta, muuten myymälässä soi sekoitus uutta ja vanhaa trendikästä musiikkia. Myyjillä on päällään oman tyylin ja maun mukaiset liikkestä ostetut vaatteet. Liiketilan materiaaleina toimii kivilattia, puupöydät ja metallihyllyt. Graafisissa materiaaleissa mainostetaan vahvasti AWARE-mallistoa joka perustuu kestävään kehitykseen ja ympäristöystävällisimpiin vaatteisiin. Olen huomannut että tuotteet jotka asetetaan A-alueelle ja keskialueelle myyvät nopeammin ja ovat suositumpia. Myös ota 3 maksa 2 rekit ovat suosittuja. Usein asiakkaat kiertävät vain puolet liikkeestä, tulemalla sisään ensimmäisestä sisäänkäynnistä ja lähtemällä toisesta.



Hiljaisina aikoina myyjät kuvaavat instagramiin uusia ja trendikkäitä tuotteita mistä käyttäjän seuraajat voivat inspiroitua ja kiinnostua vaatteista.